نفس وهمه ی هستی مامان وبابا آقا ابوالفضلنفس وهمه ی هستی مامان وبابا آقا ابوالفضل، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره
 گل دخترم فاطمه زهرا گل دخترم فاطمه زهرا، تا این لحظه: 9 سال و 6 ماه و 27 روز سن داره

به عشق ابوالفضل ♥●•٠·˙

من ِ دیگــــــــرِ ما

1392/11/2 15:48
928 بازدید
اشتراک گذاری

«فرزند ما از ما جدا نیست ؛او خود ما است اما در اندازه ای کوچکـــــتر »

شاید کسی بگوید من ِ دیگر ِ ما بودنِ فرزند جمله ای ذوقی که از ذهن تو تراوش کرده ثابت نمی شود .

راست می گوید این ادعای بزرگی است و جمله ی من توان اثبات آن را ندارد ؛اما فکر میکنم با قسمتی از

نامه ی امیر آسمانیان و زمینیان علی علیه السلام به فرزند دلبندش امام حسن مجتبی  علیه السلام 

می شود این ادعا را به خانه ی اثبات رساند :

پسرکم ! تو را جزئی از خود ، بلکه همه ی وجود خود دیدم تا به آن جایی که اگر چیزی به تو ضرر برساند

مثل آنست که به من زیان رسانده و گویی اگر مرگ به سراغ تو بیاید ، به سراغ من آمده ؛ بنابراین همان

اهتمامی را که در اصلاح امور خود می نمایم ،درباره ی تو دارم .

قسمتی از کتاب «منِ دیـــــــــــگرِ ما»

مجموعه ای سه جلدی از آقای محسن عباسی پیرامون مهارت های  تربیت فرزند در دنیای امروز است .

 کتاب متفاوتیه و البته بسیار کاربردی؛

در حال مطالعه جلد سوم ازین مجموعه هستم خیلی برام مفید بوده، نکات جالب و

خوندنی داره

فکر کنم باید یه دور دیگه بخونم از اول؛

با دیدی زیبا و جذاب مهارتهایی بسیار کاربردی و حتی ساده  رو به والدین آموزش میده .

پیشنهاد میدم اگر نخوندید حتمن مطالعه بفرمایید واقعن ارزشمنده . باید بگم برای کسانی که دغدغه ی

تربیت دینی دارند این مجموعه واقعن راهگشاست و صد البته  خیلی خیلی بهتر از کتابهایی که نویسندگا ن غربی

نوشته اند و تعدادش در بازار فراوونه و با فرهنگِ ما کاملن در تضاد هست .

(تا کسی از «خود»ش فاصله نگیرد ،به خدای خویش نزدیک نخواهد شد و تربیت فرزند یکی از بهترین

عرصه ها برای دور شدن از منّیت ها و خودخواهی ها است...)

راستی از مامان پسرا بسیار ممنونم؛ ایشون این کتاب رو در وبلاگشون معرفی کرده بودند .

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان امیرمهدی
3 بهمن 92 11:47
زیبا بود